De arbiter:
De plaats van arbitrage is gelegen in Nederland. De procedure zal gevoerd worden in de Nederlandse taal. De arbiter beslist naar de regelen des rechts binnen 3 maanden na ontvangst van het bezwaarschrift. In afwachting van de uitspraak omtrent een bezwaarschrift tegen schorsing/ intrekking van een certificaat wordt de schorsing/intrekking uitgesteld tot de datum van de uitspraak.
Alle klachten, zowel interne als externe worden door de onderneming geregistreerd en afgehandeld volgens schriftelijke procedures. Dit geldt ook voor klachten van derden. Indien de klacht gegrond wordt bevonden dient de onderneming op passende wijze genoegdoening te verschaffen aan de indiener van de klacht en maatregelen te treffen om herhaling van de klacht te voorkomen. De maatregelen en klachten moeten worden geregistreerd.
Wanneer klachten verband houdende met het onderwerp van certificatie, waarvoor Normec NCK een certificaat aan onderneming heeft verstrekt, door derden bij Normec NCK worden gemeld, heeft Normec NCK het recht om klachten op basis van ongelijk te (doen) onderzoeken ter bescherming van de door Normec NCK verleende rechten. Normec NCK is in sommige gevallen verplicht klachten over door NCK gecertificeerde ondernemingen te melden bij de betreffende schemabeheerders.
Wanneer uit het onderzoek van klachten blijkt dat deze terug te voeren zijn op het onderwerp waarvoor Normec NCK een certificaat aan onderneming heeft verstrekt, zal Normec NCK terstond corrigerende maatregelen en aanpassing van het systeem van de onderneming eisen. De corrigerende maatregelen zullen binnen de aangegeven termijn worden geverifieerd door Normec NCK.
Hoe in te dienen?
Wilt u een klacht indienen? Wilt u beroep aantekenen tegen een beslissing van Normec NCK? Wilt u een klacht indienen tegen een door Normec NCK gecertificeerde onderneming?
Download ons klachtenformulier, vul deze in en mail het ingevulde formulier naar het mailadres info-nck@normecgroup.com of vul onderstaand klachtenformulier in.
Wij stellen het op prijs dat u de moeite neemt om uw ontevredenheid kenbaar te maken, zodat wij ons kunnen verbeteren.